Friday, August 19, 2016

Tips Menang Pertandingan Mewarna

Bdasarkan pengalaman n pemerhatian👀 membawa Angah, Alang, Kakcik Hafiy ke Pertandingan Mewarna, dikongsikan sedikit info ✅

Persediaan/Peralatan utk Pertandingan Mewarna:
1⃣  Meja rendah duduk atas lantai @ meja tinggi bw kerusi kecil (spy anak2 tak sakit pinggang mbongkok🙇).
Bawa alas suratkhabar.

2⃣ Alat tulis utk tmbh objek2 lain dlm lukisan tsbt.

3⃣ Color krayon🎨 cpt siap sbb besar @ color pensil Size JUMBO yg gemuk2 tu... (bergantung kpd Penganjur)

4⃣Warna mesti PEKAT❤ jgn cair2❕... sebaiknya buat TONE warna (gelap🔴, sederhana♥, terang💗)

5⃣ Pensil 8B (Steadler) utk buatkan OUTLINE pd semua objek yg tlh diwrnakan td spy hasil nmpk lebih kemas.👍🏼

6⃣ Mewarna ikut MASA🕚 yg tlh ditetapkan. Biasanya 1 - 1.5 jam.

7⃣ Selewat2nya datang 1 jam AWAL🏃🏼 utk urusan Pdaftaran dsb.

Smg berjaya🏆 & dapat manfaat semua 😃

2 comments:

ShimM said...

Assalamalaikum.
pn saya nk mohon izin guna gambar anak2 puan utk tujuan poster kursus pendek institusi kami.
saya dr Kolej Komuniti Segamat 2.
Harap puan boleh bagi maklumbalas yang positif.
saya Hasimah - 019 7394 967
terima kasih.

Unknown said...

Wslm. Maaf lambat respon, saya baru baca.
Untuk kebaikan dipersilakan. Saya tiada halangan.
Nanti boleh la share dgn saya poster tersebut ya.. hehehe

Adakah program tersebut dpt dijalankan kerana 18 Mac 2020 dah mula PKP 1.0.