Monday, April 18, 2011

Kais pagi

Baby Afi yang lahir pada 11.1.11 (5 tiang kawan saya kata) memang mengindahkan kehidupan kami sekeluarga. Saya berazam memberikan yang terbaik untuk Afi iaitu penyusuan secara eksklusif selama 2 tahun. Insyaallah, semoga dikuatkan semangat dan dimurahkan rezeki saya. Saya mendapat nasihat dan tunjuk ajar daripada rakan sejawat, Nazihah Omar yang menyusukan anak pertama dan kedua beliau secara eksklusif. Inilah yang memberikan saya semangat iaitu sokongan kawan-kawan dan masyarakat sekeliling. Terima kasih banyak2 Jiha. Sebagai bayi lelaki, Afi memang kuat menyusu. Jam 12 tengah hari tadi kak Nor dari nursery telefon dan kata hanya tinggal satu botol sahaja lagi. Medela Swing "breast pump" yang saya gunakan cukup-cukup untuk memenuhi keperluan Afi selama 8 jam di nursery. Tak dapat buat stok lagi. Bak kata Jiha "Kais pagi makan pagi, kais petang makan petang la ye kak... hehe" Sepatutnya akak boleh mula simpan susu sebulan sebelum masuk kerja. Nasihat Jiha. Kalau perlu menghadiri seminar atau kursus memang susah ni. Saya akur kerana bermula lewat. Walau bagaimanapun saya takkan lemah semangat. Saya akan teruskan lagi usaha untuk membuat lebih banyak stok untuk kegunaan Afi. Doakan mama ye Afi....

No comments: